Terítéken a vadfajok
Úgy gondolod, hogy mindent tudsz a vadfajokról? Ismered a vadászható és a védett fajokat?
Tudod a vadászati idényeket?
Ha tesztelnéd a tudásodat, akkor ez a kártyajáték pont neked való.
Legyen neked a legnagyobb a terítéked a vadászható fajokból, de vigyázz a védett fajokra! Kezdődjön a barangolás a vadfajok világában!
Játékszabály
A kártyajáték vadászható és védett állatfajokat ábrázoló kártyákból áll. A játék során a vadászható fajokat ábrázoló, pontokat érő kártyákat kell gyűjtenünk (Terítékre hozni), míg a védett fajokat ábrázoló mínusz pontos lapoktól meg kell szabadulni.
A játék menete
A kezdéshez minden játékos 5 lapot kap. A Vadászat és Vadászati engedély kártyákat az osztó a húzópakli mellé teszi lefordítva. Az első 5 körben a játékos vagy húzhat a pakliból, vagy eldobhat egy lapot, vagy kijátszhat egy akciókártyát (Ragadozó vagy Fészekrabló) valamelyik játékostársára.
5 kör után az osztó felfordít egy Vadászat kártyát, majd minden egyes kör végén egy másikat. (Ha elfogy ez a pakli, akkor újrakeverve ismét le kell fordítani.)
Innentől a Vadászat kártya hónapjának és a vadfaj kártya vadászati idényének megfelelően a játékosok letehetik maguk elé a vadászható fajok kártyalapjait, melyet Terítéknek nevezünk.
Ha a Vadászati engedély kártya kerül felfordításra, akkor az Erdei szalonka és/vagy Kárókatona kártyákat is le lehet tenni saját terítékére.
A játékosnak legalább 3, de legfeljebb 10 lap lehet a kezében a köre végén az utolsó körig. Ha 10 lapnál több van a kezében, akkor a köre befejezése előtt a 10 feletti lapokat eldobja. Eldobni vagy letenni lapot csak akkor lehet, ha legalább 3 lap marad a játékos kezében. A Ragadozó és Fészekrabló kártyát leteheti a játékos a saját terítékére az idénynek megfelelően. Ebben az esetben a végső terítéken figyelembe vehető a pontszáma.
De ki is játszhatja valamelyik játékos társára a dobópakliba történő bedobással. Ragadozónál ebben az esetben az adott játékostárs a ragadozó kártyán lévő értéknek megfelelő számú, tetszőleges lapot eldob a kezéből a dobópakliba. Fészekrablók esetében a játékos Dolmányos varjúnál 3, a Szarkánál 2, a Szajkónál 1 darab, tetszőleges lapot elhúz valamelyik játékostársa kezéből a sajátjába.
Az utolsó kör akkor kezdődik, amikor valamelyik játékos felhúzza az utolsó lapot a húzópakliból, ennek a körnek a végén a játék véget ér. Ekkor össze kell számolni a játékosoknak az előttük lévő terítéken fekvő lapok pontszámát.
Ha a játék végén maradt valamely játékos kezében védett faj, akkor annak pontértékével csökkenteni kell a saját terítékre került kártyák összpontszámát. Az a játékos nyer, aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze.
A kártyajáték memóriajátékként is játszható.